1. Bądź zdolny do adaptacji.
Jedną cechą wspólną wielu udanych startupów jest zdolność do szybkiego przełączania kierunków w odpowiedzi na zmiany na rynku. Lanng powiedział, że zwinne podejście do rozwoju, zarówno w twoim produkcie, jak i firmie, pomoże ci szybciej się rozwijać.
„Pozwalając sobie na szybkie dostosowanie i zmianę, jesteś w stanie przetestować różne podejścia do biznesu i dowiedzieć się, co działa najlepiej”, Lanng powiedział Business News Daily. „To pozwala ci na porażkę, podnieść się z powrotem i kontynuować”.
Chris Cornell, założyciel i dyrektor generalny Manhead Merchandise, powiedział, że jego firma odkryła, że zdolność do adaptacji jest kluczem do rozszerzenia bazy klientów poza jej początkową koncentrację na towarach muzycznych.
„Spójrz na obecne trendy popkultury, aby uzyskać możliwość stania się częścią ruchu, gdy ma to sens”, powiedział. „W erze internetowej sławy, patrzyliśmy na rozszerzenie naszych horyzontów poza przemysł muzyczny. Nawiązaliśmy współpracę z 'Królem Popkultury’ i Insta-famous pupilem, Doug the Pug, aby wydać jego nowy sprzęt. Rozpoznając zasięg i popularność Douga, byliśmy w stanie przenieść jego merchandise na następny poziom, rozszerzając nasz model biznesowy poza zespoły muzyczne.”
2. Skup się na doświadczeniu klienta.
Postrzeganie przez klientów może uczynić Twój biznes lub go złamać. Dostarczaj wysokiej jakości doświadczenia i produkty, a szybko będą śpiewać twoje pochwały w mediach społecznościowych; zepsuj to, a powiedzą światu jeszcze szybciej. Szybki wzrost zależy od tego, czy Twoi obecni i potencjalni klienci będą zadowoleni ze swoich doświadczeń.
„W porównaniu z dużymi firmami, małe przedsiębiorstwa są zwinne i często lepiej widzą, przewidują i reagują na potrzeby swoich klientów” – powiedział DeHetre. „Najlepiej prosperujące małe firmy wykorzystują tę przewagę, szybciej wprowadzając na rynek nowe i innowacyjne produkty i usługi oraz rozwijając i pielęgnując długoterminowe relacje z klientami”.
Dennis Tanjeloff, prezes i dyrektor generalny Astro Gallery of Gems, zgodził się z tym. Powiedział, że słuchanie klientów i dawanie im tego, czego chcą, jest niezwykle ważne. [Dowiedz się, jak oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami może pomóc Ci lepiej zrozumieć swoich klientów].
„Zróżnicuj swoją ofertę, abyś mógł jak najlepiej zaspokoić zmieniające się gusta klientów” – powiedział Tanjeloff. „Pamiętaj, że jesteś tutaj, aby służyć klientowi – to dlatego jesteś otwarty na biznes”.
Podczas gdy angażowanie się w swoich odbiorców jest kluczowe, personalizacja doświadczenia może zwiększyć i wzmocnić tę relację.
„W Manhead, wymyślamy unikalne kreatywne projekty, dostosowane witryny sklepowe i sklepy pop-up spersonalizowane dla każdego zespołu [z którym współpracujemy], aby pomóc im zaangażować się z fanami w nowy sposób,” powiedział Cornell.
3. Inwestuj w siebie.
We wczesnych etapach działalności firmy, prawdopodobnie zobaczysz bardzo niską marżę zysku (lub brak zysku w ogóle), więc wszelkie pieniądze, które zarobisz powinny być przeznaczone bezpośrednio na pomoc w rozwoju.
„Zdolność startupu do inwestowania w siebie [pomaga] przyspieszyć wzrost” – powiedział Lanng. „W tych wczesnych latach kluczowe jest, aby upewnić się, że przekierowujesz wszelkie przychody z powrotem do firmy. Ważne jest, aby inwestować wcześnie i mocno, aby szybko się rozwijać”.
Chociaż może być kuszące, aby wziąć do kieszeni wszystkie zyski, lepiej jest inwestować w rozwój firmy, aby później móc czerpać większe korzyści. Określ, które części Twojego biznesu wymagają większej uwagi: Na przykład, czy trzeba zatrudnić więcej pracowników, rozszerzyć działania marketingowe lub zabezpieczyć dodatkowe fundusze? Kiedy znajdziesz kluczowy obszar, który wymaga poprawy, udziel temu obszarowi swojego wsparcia finansowego.